9. nov 2015

Minu lemmikud terviseturgutajad talvehooajaks + jõhvikasmuuti


Kui ma eile järjekordset laari värsket mahla pressisin ja kahe suupoolega toorest hapukapsast sõin, tekkis mul tungiv vajadus selline postitus teha. Ehk minu väikesed nipid, kuidas talvisel hooajal natuke tervist turgutada ja pimedat aega üle elada. Kasvõi mulle endale meeldetuletuseks. Järgnevad soovitused põhinevad puhtalt minu isiklikel kogemustel viimase paari aasta jooksul. Ehk saab keegi mõne hea idee või meeldetuletuse, et meil Eestis on enda supertoidud täitsa olemas.

1) Korralik ööuni. 

Ei tasu kunagi alahinnata kosutavat ööund. See võib korda saata imesid. Näiteks ei ole ma kunagi aru saanud, kui öeldakse, et ära mine vihasena magama. Just peab minema, siis on hommikul palju parem selge peaga mõelda. Lisaks tuleb mulle meelde veel soovitus, et peale kella kahte öösel ei tasu ühtegi sügavamat ja raskemat mõtet mõelda. Täiesti nõus, kellaaeg võib teinekord asju kohutavalt moonutada. Olen aastate jooksul aru saanud, et minu jaoks on kõige parem 9 tundi und. Siis olen puhanud ja rõõmus. See on muidugi kõigil erinev. Märganud olen ka seda, et piisavad unetunnid aitavad oluliselt säilitad immuunsust ja normaalset kehakaalu.


2) Trenn värskes õhus. 

Minu jaoks on see lihtsalt parim kombinatsioon - värske õhk ja trenn. Selle aja jooksul saan ma nii päevavalgust, ennast liigutada kui ka lihtsalt värsket õhku nautida. Ja iga ilmaga. Kui jääda Eestis ideaalselt ilma ootama, siis jääbki trenn tegemata. Midagi teha, ennast peab liigutama. Mõnikord ei ole kohe üldse tuju, aga siis panen lihtsalt trenniriided selga ja hakkan otsast pihta. Kõige raskem ongi teekond jooksutossudeni :) Lisaks jooksmisele teen vähemalt korra nädalas ka keharaskustega jõutrenni, et lihaseid treenida ja eelkõige jooksulihaseid toetada. 



3) Smuutid. 

Kui vähegi võimalik, võib hommikuti köögist kannmiksri surinat kuulda. Baasiks on mul alati banaan, dattel ja vesi ja juurde lisan siis seda, mis parasjagu hooajaline või käepärast. Näiteks praegu on mu lemmiksmuutiks jõhvikasmuuti. Minu kallis ema varustab mind ikka hea-paremaga ja praegugi on mul paar purki punast kulda ehk jõhvikaid ootamas. 



Jõhvikasmuuti

Kogus: 1 väga suur või kaks väiksemat klaasitäit

Koostis:
  • 6 kivita datlit
  • 1 suur küps banaan
  • väiksem õun
  • väiksem peotäis jõhvikaid
  • 250 ml külma vett

Valmistamine:

Vala datlitele peale keev vesi ja lase neil paar minutit liguneda. Koori banaan ja lõika juppideks. Eemalda õunasüdamik ja lõika õun suuremateks tükkideks. Kui on koduõun, siis ma ei ole õuna koorinud. Kurna datlid ja loputa korralikult külma veega. Lisa kannmikserisse banaan, õun, datlid, jõhvikad ja külm vesi. Blenderda, kuni tekib kreemjas smuuti. Naudi!

Ma lihtsalt jumaldan jõhvikamaitset! Eriti hea, kui see on täiesti naturaalne. Jõhvikas sisaldab ka rohkelt C- ja B-vitamiini. Lisaks on jõhvikal põletiku- ja bakterivastane toime. Nii-et sügisel on jõhvikasmuuti nii hooajaline kui ka väga maitsev ja tervislik.

Veel smuutiretsepte leiad SIIT!



4) Värskelt pressitud mahl. 

Kui sa oled see õnnelik inimene, kellel on kodus mahlapress, siis praegu on parim aeg köögivilju juua. Viimasel ajal on minu mahlapress järjest rohkem kasutust leidnud. Kui smuutid on hea võimalus rohkem puuvilju tarvitada, siis mahlapressiga annab köögiviljadest viimast pressida. Eilegi tegin hästi kosutavat mahla: kodukasvatatud porgandid ja peedid, õunad, ingver, jõhvikas, värske kurk ja suvikõrvits.



5) Hapukapsas.

Lisaks suurepärasele maitsele, on toores hapukapsas ka soolestikule ja tervisele väga hea. Sisaldab taas C- ja B-vitamiine ning probiootikume. Mulle meeldib seda lihtsalt paar supilusikatäit sooja toidu juurde salatiks lisada. Jällegi, aitäh ema! :)



6) Värsked salatid.

Lisaks toitvale ja maitsvale taimsele põhitoidule tasub igapäevaselt ka värskeid toorsalateid tarbida. Need ei pea üldse ekstravagantsed ja kallid olema. Appi tulevad meie vana head juurviljad, seemned ja pähklid. Vaata suurepärast toorsalatieri ja viite salatiretsepti SIIT!



7) D-vitamiin.

Olen juba viimased paar aastat teinud kaks korda aastas D-vitamiini kuuri. Sügisel ja kevadel. Minu lemmik vegan D3 vitamiin on iHerbist. Tellin sealt seda kohe mitu purki korraga. Nii endale kui ka teistele pereliikmetele. Koos saatekuluga tuleb väga mõistlik hind. Kui tavaliselt on D3 vitamiin loomne, siis see variant on sünteesitud samblikest ja täiesti taimne. Ma ei tea, kas paar aastat regulaarselt trenni värskes õhus või D-vitamiin või need kaks koos, aga minu immuunsus on paranenud (ptüi kolm korda üle õla).

Pilt iHerbi lehelt


8) Korralik meelelahutus :)

Ma ei saa mainimata jätta et homme tuleb välja minu maailma kõige lemmikuma videomänguseeria Fallouti neljas osa! Ma olen seda hetke ootanud ligi 7 aastat. Eelmist Fallout mängisin ma kindlasti 400 tunni ringis. Lihtsalt imeline postapokalüptiline maailm, kus rännata ja ellu jääda. Pime aeg ei tundu kohe üldse enam nii halb. Kuigi ma arvan, et Fallouti tulek hakkab oluliselt segama minu punkti nr.1 :) 


Toredat, tervislikku ja maitsvat sügis-talvist hooaega! :)

Kommentaare ei ole :

Postita kommentaar

Lisa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly